ilimde asıl olan nakildir. nakil olmadan ilim husule gelmez. işte bu sebeple kaynak göstererek alıntı yapmak bir şeye isnad etmektir. nefse isnat etmekten, eneye mal etmekten, ucub ten evla değilmi?
hangi alim, fazıl,mürşidi kamil, fakih, muhaddis varli hocasından nakletmeden kendisine mal etmiş?
geşmişte işte tarikat ve tasavvuf böyle başladı. hz peygamber s.a.v. veysel karaniye cübbe bırakmasıyla,yanında olanlara takva telkiniyle şekil aldı.vücd buldu. nasılki fıkıh, hadis, tefsir, ulumul kuran bir ravi zinciriyle geldi tasavvufta birden çok ravi kanalıyla geldi.
şimdi süfyan sevri geçmişte kaldı diye o koca mutlak müçtehidi yokmu sayalım yada çağdaşı imamı azamı fakihten saymayalımmı?
selmani fariside geçmişte kaldı hemde öyle geçmişte kaldıki bütüm tarikati aliyede silsilede adı vardır.şimdi size göre onlarda 1300 yıl önce yaşadıkları için hiç yaşamamışmı diyelim haşa.itirazınız neye (bildigimiz en eski tarikat kadiri ve rufai,naksibendi 1200 yili sufileri tarikat ehli olarak goruyorsan ayri mesele..)
bu gün tarikatlerde olan dün sahabeyi kiramın hayatındaydı.zira vahiy onların üzerine nazil oldu.b sebeple 2000 yıl önce de olsa sahabe,tabiin,etbauttaiin rivayeti olmadan islamı öğrenme şansımız yok.
|