Sevgi iki türlüdür
1.Nefis için olan bunun sonucunda şehvet haz ve menfaat düzeyinde kurulan nefsin hissettiği sevgidir
2.Allah için olan bunun sonucunda karşılıksız fedakarça dostluk üzerine kurulu varlığa değer(saygı)paylaşım içinde kusur görmeyen cömert vb tüm güzel duyguları kalbin hissettiği ve yaşadığı sevgidir.
Çiceği koparıp ondan haz alarak koklamak nefsani sevgi
Çiceği koparmayıp onu beslemek o varlığa hürmet edip onunla bütünleşmek Allah için sevgidir
Yani Allah için sevgi karşılıksız sevgidir Allahın bize sunduğu sevgiyi varlıklardan bir nebze olsun görmemiz hissetmemiz ve paylaşmamız ve bunun kaynağınıda Allahtan bilmemizdir
Bu bazen anne babadan eş dostan bazende çocuğuna yansıtılan sevgidir.
örneğn bir annenin kendi çocuğuna duyduğu sevgi(sakat ve çirkin olsada )tüm çocuklara duyduğu sevgiden çok üstündür.
Allah için sevgi nefsani sevgi gibi olmayıp kalple hissedilen ve yaşatılan ve bunun kaynağıda Allahtan bilinen çok özel bir duygudur.
bu özel duygu olan sevgi de dil sükut eder kalp dışarı halini yansıtır.eğer kusur görülmeye başlandıysa kalpteki çok özel olan duygu çok büyük tahribat görmüş veya ortadan kalkmıştır.
Kalp Allahın emrinde olup onun emriyle hareket eden bunun sonucunda bu sevgiyi elde etmek için Ya Vedud olan Allahtan talep etmek Allahtan istemek gerekir.
İnsandan talep ettiğimiz beklediğmiz sevgide her daim nefsani sevgidir.Çünkü kalpler bizim irademiz dışında olup Allahın emrindedir bizim irademizde olanda nefistir bu iradeyi kullanarak kendimizin veya karşı tararafın nefsini etkileyerek bunun sonuçunda nefsani şehvet haz menfaat üzrine kurulan bir muhabbet doğar.
Allahtan istemek
şöyle bir örnekle halkına çok yardımsever ve adil olan bir devlet var
bir konuda zor durumda kalsak ve maddi veya manevi konuda devletten yardım taleb etsek ve devletin resmi daireisndeki gerekli evrakları doldurup versek bunun sonucunda devletin yardımı nı da bir memurdan alsak
bu yardımı bize devlet mi veriyor yoksa memur mu veriyor tabiki devlet o milyonlarca memurundan birisinin eliyle veriyor
aynı şekilde yardım alamasak memurun kullanacağı kelimeler evrakları eksik bildirmişsin yanlış daireye evrak vermişsin ve devlet onay vermedi ben emir kuluyum benim yardım yapacak hiçbir şekilde iradem yoktur.vb gibi
Allahtan istemek halimizi Allaha arz etmek gerekir ihtiyacımız bazen
içten sevecek hayat arkadaşı da olabilir veya rızık içinde veya ilim öğrenmek içinde olabilir.herşey Allahın emriyle olup bir memurun(sebep) eliyle ihtiyacımızı giderir.ihtiyacımız oldu diye memuru yüceltmek ne kadar yanlışsa olmadı diye de memura bağırıp çağırmak onunla uğraşmak ta olmaz nasıl evrakta eksiklik veya yanlış daireye evrak verildiyse aynı şekilde duada eksiklik veya yanlış yeri istemek dua etmek gibi verilmeme neddenleride olabilir.ne isteyeceğimiz net (zihin vemantıkla isteyip bir yere sabitlenmek veya bu olmaz gibi değilde iman nururyla kapten Allaha tevekkül içinde istemek.
|