Bahsettiginiz kaynakta bu anlamda geçmez. Ibranice ve arapça evrenin dili değil Mutekellim-i ezeli nin kendine umum kanatta muhatap olmaya en istidatli yarattığı ve bu yüzden kelamina da muhatap ittihaz ettiği insanla konuştuğu dillerdur. Mana nın ilkaasi için dile ihtiyaç yoktur neşir tebliğ davet ve umuma hitap için cesed hukmundeki manalara giydiril miş libastir tüm diller. Lakin arapça ve ibranice cesetle multebis deri hükmünde man ayla alakadar libaslardur. Diğer diller giysi ise arapça cesedin derusidir. Deri acı ve lezzeti hisseder nefes alır be cesparçası gibidir. Giysi ye iğne batursan insan acı hissetmez. her dil müşterek bir manaya ayrı elbise giydurmis tir. Mesela türkçe ağaç ingilizce tree almanca başka bu kelime. Bunlar insana giydirilen ayrı özellikte giysiler. Lakin arapça şecer kelimesi o insanın derusir. Bu manayi kısa tarif ettim inşallah anlaşılmıştır. Uzun için zaman ayuramadim kusura bakmayın. O yüzden elfazi kuraniyenin yerini hiçbir dil tutmaz çünkü hayattar değil. Türkçede seksen bin kelime var. Arapça'da besyuzbin dünyanın en zengin dili. Her manaya bir kelime var diğer diller öyle değil. Çok fakir Afrika dillerini konuşanlar iletişim sorunu çekip kavga bile ediyorlar. Bu bir yani lakin asıl sebep bu değil. Ve allemel ademe esmae külli ha sureu bakaranin a yerinde sadece esma ve manalar değil Mutekellim isminin bir cilvesi olan dil ve yazı da talcum edilmiştir. Eski insanlar yazı dil bilmezdi yazıyı sonra icat ettiler iftirasi burada sukut ever . beşer bulamadığı herseyi yakanlamis bilmiyorum diyememis te.simdi uzayda yasayan insansi bir topluluğu da yalanlar. Konuyu dagitmadan baştan alacam. Evrenin dili değil Ella hin insanlarla konuştuğu dil kitaplar ve suhuflar arapça ibranice inmiş. Evrende cemadat in dili var nebatatin dili var hayvanatin dili vary bızım gibi cesedli bize benze r bikaç kavmin yaşadığı yıldızlar var.onlarin dili var. Evrendeki hareket dahi bir dildir. Esirdeki terennumat bir lafizdir. Harekatı zerrat kainatın konusmasidur. Kur'an ve lakin la tefgahuna tesbihahum der.bu sözden sonra kimse bildiğini iddia edemez.Neden Ellah beserle bu dillerle konuşmuş denir se cevap yalnız en kapsamlı ve her manayi ifade eden diller olması değil. Ezelde takdir ve mesiet i ilahi bu merkezde cereyan etmiştir Hikmet'in iktizasi budur. Bundan tatmin olmazsınız neden takdiri ilahi bu ola derseniz bu asfiyalara mahsus mudakkik bir sualdir. Fakat Kuran'dan aldığımız dersle bu kadar deriz. Düşüncenin imal edildiği kaynak ile ruhun imal edildiği kaynak ne ise ezelde tüm eşyaya verilen ve kanatta muharebeyi temin eden de aynı kaynaktan alinmadir. O yüzden herseyin herşeyle alakadar olduğu kanatta arapça bir yazı tüm alemleri alakadar eder. Ariyeten ve emaneten giydurilmis şair libaslar gibi değil. Cesedin parçası deri gibi hitab i ilahi de sıfatı Hak ile murtabittur. Bu kadarı biz avama yeter dahası var istenirse bir tefsirden alıntı ile yapabilirim. Toplamak ve mütalaa si zor diye bu yazıda ona girmedim
|