Alıntı:
Filozof Nickli Üyeden Alıntı
tüm şartlar uygunsa neden 4 mezhep var ? ilginç olanda şu ki, hepsi de Hz İmam Caferi Sadıkın (a.s) talebeleri olmuş, ilim mecraları O olmuştur. 4 alim kendi hocalarının itikadının 180 derece farkl bir mezhep kuruyor bunuda anlamış degilim gerçi
Şarani efendinin sözlerine katılmıyorum. bir devletin 4 tane padişahı olurmu hiç ?
Tamam alimler içinde fikir ayrılıkları olur ama 4 kişinin her biri bir mezhep yaratmış. Mezhep itikat ve inanca göre oluşturulur. İtikadı bir-birinin aynısı olan neden farklı bir mezhep kursun ki ? Anlayacagın mevzu tam bir paradoks.
|
sen bir sinek değilsin kartallra söz atrsin heyhat. İmam saraniden hizmetçi unvanı olan efendi diye siz etmek edebe muhaluftir. ona katılmıyorum demek de kendini begwnnislik olur. yazık be. bunları da gördük bu fitneker içinde. siz madem Hem müçtehidîn-i izama karşı müsavat dava etmek neden ileri geliyor?
Elcevab:
Şu mes'eleyi söyleyen iki kısımdır: Bir kısmı, safi ehl-i diyanet ve ehl-i ilimdir ki; bazı ehadîsi görmüşler, şu zamanda ehl-i takva ve salahatı teşvik ve tergib için öyle mebhaslar açıyorlar. Bu kısma karşı sözümüz yok. Zâten onlar azdırlar, çabuk da intibaha gelirler. Diğer kısım ise gayet müdhiş mağrur insanlardır ki; mezhebsizliklerini, müçtehidîn-i izama müsavat davası altında neşretmek istiyorlar ve dinsizliklerini, sahabeye karşı müsavat davası altında icra etmek istiyorlar. Çünki evvelen: O ehl-i dalalet sefahete girmiş, sefahette tiryaki olmuş; sefahete mani' olan tekâlif-i Şer'iyeyi yapamıyor. Kendine bir bahane bulmak için der ki: "Şu mesail, içtihadiyedirler. O mesailde, mezhebler birbirine muhalif gidiyor. Hem onlar da bizim gibi insanlardır, hata edebilirler. Öyle ise biz de onlar gibi içtihad ederiz, istediğimiz gibi ibadetimizi yaparız. Onlara tâbi' olmaya ne mecburiyetimiz var?" İşte bu bedbahtlar, bu desise-i şeytaniye ile, başlarını mezahibin zincirinden çıkarıyorlar. Bunların şu davaları ne kadar çürük, ne kadar esassız olduğu Yirmiyedinci Söz'de kat'î bir surette gösterildiğinden ona havale ederiz.
Sâniyen: O kısım ehl-i dalalet baktılar ki, müçtehidînlerde iş bitmiyor. Onların omuzlarındaki yalnız nazariyat-ı diniyedir. Halbuki bu kısım ehl-i dalalet, zaruriyat-ı diniyeyi terk ve tağyir etmek istiyorlar. "Onlardan daha iyiyiz" deseler, mes'eleleri tamam olmuyor. Çünki müçtehidîn, nazariyata ve kat'î olmayan teferruata karışabilirler. Halbuki bu mezhebsiz ehl-i dalalet, zaruriyat-ı diniyede dahi fikirlerini karıştırmak ve kabil-i tebdil olmayan mesaili tebdil etmek ve kat'î erkân-ı İslâmiyeye karşı gelmek istediklerinden; elbette zaruriyat-ı diniyenin hameleleri ve direkleri olan sahabelere ilişecekler. Heyhat! Değil bunlar gibi insan suretindeki hayvanlar, belki hakikî insanlar ve hakikî insanların en kâmilleri olan evliyanın büyükleri; sahabenin küçüklerine karşı müsavat davasını kazanamadıkları, gayet kat'î bir surette Yirmiyedinci Söz'de isbat edilmiştir.
اَللّٰهُمَّ صَلِّ وَ سَلِّمْ عَلٰى رَسُولِكَ الَّذ۪ى قَالَ لَاتَسُبُّوا اَصْحَاب۪ى لَوْ اَنْفَقَ اَحَدُكُمْ مِثْلَ اُحُدٍ ذَهَبًا مَا بَلَغَ نِصْفَ مُدٍّ مِنْ اَصْحَاب۪ى صَدَقَ رَسُولُ اللّٰهِ
سُبْحَانَكَ لَا عِلْمَ لَنَٓا اِلَّا مَا عَلَّمْتَنَٓا اِنَّكَ اَنْتَ الْعَل۪يمُ الْحَك۪يمُ
*-*-*
Sözler - 495 ve hastaliginiz in cevabı burada.
Alıntı:
Hadimulkutup Nickli Üyeden Alıntı
Kardeşim Kurban demenin sakıncası nedir 4 meshebe göre açılarmısın
|
islam âlemlerin e hurmeti olmayan edebi Gözetmen onları Tenkid etme gaflet ini ihaneti gösterenler bu mübarek kurban kelimesi kullanmak yazık olur. mesayihe ve ulemaya söz edenler hurmetsizdir
Tenkid olmasın çünkü hakikati okudukları halde susmayacak cahillik vardı diye çok konulara cevabı uzatmadim. kimseyi tekfir etmedik. biat ehlidurler dedik yarası olan gocunur. ilahiyatlarda din adami yetişimiyir din munekkidi yetişiyor ortalık alim boyutunda cahil gafil hain bidat ehli dolu.öğrenmek için değil Tenkid için okuyorlar. söz sahibine. olmayan bir ilinden gelen enaniyet o kadar istiskali mucib ki. biz akimlere hürmet isteriz hakkımız. kendi bildiğimiz yok ama nerden naklederuz. yazacak çok şey var. sukut. ..