sıkıntı ne tasavvufta nede gerçek mürşidi kamillerdedir. dıkıntı işgal edilmiş, iğfal edilmiş, algı dünyası 200 yıldır ters yüz edilmiş insanımızdadır. kur an ayetleriyle meşayihi kiramı tokuşturan kafa arızalı bir ruh haletidir. problemin bütyük olduğunu gösterir. tarihte görülmemiştirki hiç bir topluluk geçmişini yok sayarak tarih sahnesinde kalabilsin. kur anı anlamak için önce alime gidilir sonra arife varılır önce zahir sonra batın ikmal edilir.duvardaki çatlakları sayana kadar amir emek daha tutarlı bir davranıştır. hatasız yanlışsız insan olmaz. kutbul aktapta olsa hata payı tanımalıdır.eksileriyle artılarıyla beraber değerlendirilmeli,hangi tarafı ağır basarma ona göre söz etmeli buda aleme ibret için olmalıdır. peygamberlerde dahi zelle vardır. kaldıki ondan sonraki nisanları değerlendiriken hatasız günahsız değer yargılarından hareket etmek islami bir yaklaşım değildir.
badehu yapılan yorumlar hastalılı ve arızalıdır.sağlıklı bir müminin bakış açısı değildir.
|