19.07.20, 16:39
|
|
|
Üyelik tarihi: 26.08.19
Bulunduğu yer: Mukaddes Vatan Ötüken
Mesajlar: 1,656
Etiketlendiği Mesaj: 204 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
zdemir Nickli Üyeden Alıntı
Estağfirullah Peygamberimiz(s.a.v) ile Mürşidi denk tutmak ne demek ?
Alemler Peygamberimizin yüzü suyu hürmetine yaratılmadı mı ?
Allah'tan Peygamberimize , Peygamberimiz (s.a.v)'den Allah dostlarına feyz ve bereket gelmese nasıl sohbetleri tesir etsin ki ? Değil mi ?
Ben kimi zaman sohbet ederim Aha bizim imam konuşmaya başladı diye içten içe söyleniyorlar bunu hissediyorum . Gördüğüm eksiklikleri oluyor namazdan bahsediyorum yanacaz hep beraber napalım be dayı diyor üsluba bak be Adamın umrunda değil. Daha doğrusu biz daha adam olamadığımız için pek etkilemiyor dediklerimiz .
Ama Allah dostları sohbet ettiği vakit hedef 12 den vuruluyor tesir ediyor Hidayet Allah'tan tabiki..
Tasavvufu bilmiyorum dediğin halde neden hâlâ üstelersin be kardeşim .. Kur'an ve sünnete ittiba etmeseler nasıl o makamlara yerleşecekler . Allah dilediği kuluna dilediği vakit kapı açar .
Ben cahilim asla her şeyi çok iyi bilirim diye bir şey demediğim gibi sana cahil de demedim aksine araştırman iyi , araştırıp öğrendikten sonra doğru yolu bulan kişi gerçekten çok iyi ilerliyor seyrü süluk yolculuğunda .
|
İşte bu minvalde seninle söz ile anlaşılır. Çünkü karşındakiyle iletişime açıksın. Bilmediğine küfreder değilsin.
Bakın sorun şurada.
Müslümana cihad da farzdır. Efendimize hakaret etseler tasavvuf ehli susmayı, mevlana terbiyesi üzere sayar susar ama şeyhine söz edince ağzından köpük ata ata küfretmeye başlar.
Ben şahsen hayatım boyunca hiç kimseye cahil, bilmiyorsun, komik vs gibi ifadeler kullanmadım. Çünkü bunlar kişinin yetersiz kaldığı noktalarda kendi ahlakının dışa vurumudur.... Ahlak meselesidir. Ki tasavvuf güzel ahlakı kendi tekelinde görür o da ayrı bir konu.. Fakat şeyhe laf edince o güzel ahlak birden bire canavara dönüşür. Demek ki bugünün tarik leri cihad a uygun değildir.
Bizim işaret ettiğimiz noktaya değilde şansımıza hakaret etmek en hafif hali ile akıl yoksunluğudur.
İşaret ettiğimiz nokta kuran ve sünnettir. Bu noktada da herhangi bir 3.ye ihtiyaç olmadığını delilleri ile izah ettik. Yeri gelmişken belirtmek isterim Bir başkasının günahını konuşmakta mahir olanlar kendilerine iş dönünce kuran ve sünneti referans kabul etmeyip, şamata dan öteye gitmeyecek cümle kurma çabaları da ayrıca tuhaf.
Velhasıl....
Bizim sözümüz çok açık ve belli. Bunda tartışmaya açık olan taraf nedir.
Biz İtikadınızın kur'an ve sünnet ve şeriat ile sağlamasını yapın diyoruz. Müslümanın bir Başka parametresi varsa biz de bilelim. Bu bağlamda;
Şeyh ve mürid anlayışı İslam dini ile bağdaşmıyor. Tasavvufu ilim de kabul etsen bu böyle, kültürde kabul etsen bu böyle.. Kuran la sürekli çelişiyor.
Nakşilerde mürid adabından "şeyhi sorgulama. Kesin kes haram olduğunu bildiğin bir iş bile yaparken görsen, bil ki bir hikmeti vardır." izahı yok bunun..
Ruhbanlık meselesi var ayrıca. İslam yasaklamıştır bunu
Allah'a kulluk et ama bu dünyada da yaşam devam ediyor. Yoksa yahudi hahamları niye eleştirsin? Ama ruhban sınıfı biterse rant biter ve din satılmaz.
Din satarak kaç para kazanıyor bu şeyh hoca tayfası az ön yargılardan ayrılarak araştırın isterim. Yani daha türlü türlü şey var da görene.
Hal böyle olunca işin içine daha değişik şeyler giriyor. Uzar da uzar ama bu konu beni yordu. Ruhen ve bedenen
Zira kopyala yapıştır ve sağdan soldan link verip de kendimi ifade etme biçimi bana pek uygun gelmiyor. Allahın bana verdiği akıl ile düşünür, beden ile de gayret ederim.
Allah bizi, bizim gibi kulların şefaatine muhtaç olduğumuz düşüncesinden ve dahi bunu savunacak cesaretten muhafaza eylesin..
Fazlası israftır...
|