Dipnotlar:
1. Rûhu'l-Maanî, el-Alûsî, c.XX, s.l98. İbn Kesîr, Tefsîru'l-Kurâni'l-Azîm, c. II. s.392.
2. Rûhu'l-Maânî, el-Alûsî, c.XV. s.138-139. Tefsîru'l-Kurâni'l-Azîm, c.III. s. 378.
3. Rûhu'l-Maânî, c.XIX, s.137. Garaibu'l-Kuran Reğaibu'l-Furkan, Nizamu'd-Din el-Kummî en-Nîsaburî, c.XIX. s.74. .
4. Ahkâmul-Kur'an, İbnul-Arabî, c.III. s.121.
5. Tefsîrul-Kurânil-Azîm, İbn Kesîr, c.II. s.392.
6. Müzerrimil (73), Âyet: 1-4
7. Müzemmil (73), Ayet: 5
8. Müzemmil Ayet: 6-8
9. Tefsîrul-Kebîr, Fahru'r-Razi, c.III.s.172.
10. Lubâbu'l-Te'vil fi Maânî't-Tenzil, el-Hazin, c.IV, s.165.
11. Tefsîru'l-Kebîr, Fahru'r-Razî, c.III. s.173.
12. Tefsîrul-Kebîr, Fahru'r-Razî, C.III. s. 175.
13. Safvatu't-Tefasir, es-Sabunî, c.19. s.56.
14. Kaf (50:, Âyet: 39-40)
15. Tâhâ (20:, Âyet-129-130)
16. Bu makam, kıyamet günü şefaat edilecek makamdır. İbn Kesîr, c.II.s.392.
17. Âyette geçen -bihi- lafzındaki zamir Kur'ân-ı Kerime racidir. Bu ifadeden istidlalen teheccüd namazında uzunca Kur'ân-ı Kerim okumak sünnettir. Diğer bir görüşe göre -be- harfi, zarfiyet için olduğundan "gecenin bir kısmında namaz kıl" mânâsına gelir. Âyette zikri geçen girilecek yer Medine, çıkılacak yer de Mekke'dir. Yani âyet hicret-i Nebiye işarettir. İsrâ (17). Âyet-78-80, İbn Kesîr, c.II. s. 395.
18. Şuarâ (26), Ayet 214-220.
19. Rûhu'l-Maânî, el-Alûsî, c.XIX. s.137. Garâibu'l-Kuran Reğâibu'l-Furkan, c.XIX, s.74.
20. İnsan (76) Âyet-23-27.
21. Taha (20) Âyet-130-132.
22. Furkan (25), Âyet-64-68.
23. Zumer (39), Âyet: 8-9
24. Secde (32) Âyet: 15-18.
25. Zariyat (51) Ayet: 15-19.
26. İbn Kesir c.I. s.392, Bizden önceki milletlerde de teheccüd vardı. İhya, e.III, s.319, (Tirmizi, Taberi ve Darekutniden)
27. Âl-i İmrân (3) Âyet: 112-114.
28. Bkz. Â'raf (7) Âyet: 4,97. Hûd (11), Ayet: 81, Hicr (15), Ayet: 66, 83, Enbiyâ (21) Âyet: 42, Kamer (54) Âyet: 38, Felak (113) Âyet: 3
(BİLGİ AMAÇLI ALINTIDIR)
.
|