Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Hatmin Edebleri Ve Bunlarla İlgili Hususlar
Tekil Mesaj gösterimi
  #1  
Alt 05.07.20, 18:12
Swordsfish - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Swordsfish Swordsfish isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 24.10.19
Bulunduğu yer: TR
Mesajlar: 2,490
Etiketlendiği Mesaj: 78 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart Hatmin Edebleri Ve Bunlarla İlgili Hususlar

Daha önce geçti ki, yalnız başına Kur'ân okuyanın namazda hatim
yapması müstehabdır. Fakat namaz dışında hatim yapanla toplu olarak
hatim yapanlar için, hatimlerinin gecenin evvelinde yahud gündüzün
evvelinde olması müstahabdır; nitekim geçmişti. Şeriatın yasakladığı güne
rastgelmemek şartı ile, hatim günü oruçlu olmak yine müstahabdır.
Tâbi'î ve Kûfe'li olan Talha ibni Musarrif, Müseyyib ibni Rafi've Hubeyb ibni Ebî Sabit'den (Allah hepsinden razı olsun) sahih olarak rivayet
edilmiştir ki bunlar, hatmedecekleri gün oruçlu olarak sabahlarlardı.
Kur'an okuyan ve okuyamayan kimselerin hatim meclisinde bulunmaları
müstahab olur. Buhârî ve Müslim'in Sahîh'lerinde rivayet ettik: "Resûlüllah
Sallallahu Aleyhi ve Sellem, âdet (hayız) halindeki hanımlara, bayram günü
çıkıp müslümanların duâ ve hayırlı işlerinde hazır bulunmalarını emretti."
Dârimî'nin Müsned'inde İbni Abbas'dan (Radıyallahu Anhüma) rivayet
ettiğimize göre, İbni Abbas, Kur'an okuyan bir adamı gözetleyen bir adam
görevlendirirdi. Adam Kur'am hatmedeceği zaman, durumu İbni Abbas'a
(Radıyallahu Anhüma) bildirirdi; o da hatme hazır bulunurdu.
Hazreti Enes'in (Radıyallahu Anh) arkadaşı tabiî büyük İmam Katade-
'den iki sahîh isnadla İbni Ebî dâvud rivayet eder ki:
"Enes ibni Malik (Radıyallahu Anh) Kur'anı hatmettiği zaman, aile
halkını toplar ve duâ ederdi."
Tabi'î büyük İmam Hakem ibni Uteybe'den sahîh isnadlarla rivayet
edildiğine göre şöyle demiştir:
"Mücahid ve Ubâde ibni Ebî Lübâbe bana haber gönderdiler ve dediler
ki, biz sana haber gönderiyoruz; çünkü biz Kur'am hatmetmek istedik.
Kur'an hatminde duâ etmek makbul olur, (sen de gelesin). Bazı sahîh
rivayetlerinde de şöyle ifade vardır: Kur'an hatminde rahmet iner, denilirdi.
Yine sahîh bir isnadla Mücahid'den rivayet edildiğine göre demiştir ki,
Kur'an hatmi zamanında toplanırlardı ve : "rahmet iner" derlerdi.


---------- Post added 05.07.20 at 18:13 ----------

Kur'an Okuyucusunun Gözeteceği Edeb Ve Meseleler

Bu bölümle ilgili meseleler cidden çoktur. Delillerinin şöhretinden dolayı
ve bunlar sebebiyle usanç gelmesin diye, onları kaldırarak bu meselelerden
bir kısmını anlatacağız:
Okuyucunun ilk emrolunduğu şey, okumasında ihlâs olmaktır. Okuyuşu
ile Allah rızâsını isteyecek ve bundan başka bir şeye kavuşmayı kasd
etmeyecektir. Kur'an ile edeblenecek ve Allah Sübhânehu ve Teâlâ
Hazretlerine münâcatta bulunduğunu ve kitabını okuduğunu zihninde
tutacaktır. Öyle ki, Allah'ı görenin hali üzere okuyacak; zira o Allah'ı
görmüyorsa, Allah onu görüyordur


---------- Post added 05.07.20 at 18:14 ----------

Okuyuştan Önce Diş Temizliği Yapmak

Kur'an okumak isteyen kimsenin, misvak ve benzeri (fırça gibi) şeylerle
ağzını temizlemesi uygundur. Misvak için "Erâk" ağacını tercih etmek iyi
ise de,diğer ağaçlarla da olur. Sert bez ve bunlardan başka temizleyici
şeylerle dişleri ve ağzı temizlemek de misvak yerine geçer.
Kalın parmakla temizlik olması hususunda Şafi'î alimleri için üç görüş
vardır:
1. Onlara göre en meşhur olanı, temizliğin yapılamayışıdır.
2. İkinci görüşte, parmakla temizleme olur.
3. Eğer ağzı temizleyecek başka bir şey bulunamıyorsa, parmak misvak
yerine geçer.
Dişler temizlenirken sünnet niyeti taşınılır ve ağzın sağ tarafından enine
doğru fırçalama yapılır.
Bazı imamlarımız demişlerdir ki, fırçalarken şöyle denilir:
"Allâhümme, bârik lî fîhi yâ erhamerrâhimîn." (Allah'ım, bu işte bana
bereket ver; ey merhamet edenlerin en merhametlisi!..)"
Dişlerin iç ve dış tarafları, çevreleri, dişlerin tabanları ve üst damağında
hafifçe gezdirilir. Çok sert ve çok yumuşak olmayan orta kıvamda bir
misvak kullanılır. Eğer misvak kuruyup sertleşmişse, su ile yumuşatılır.
Eğer ağızda kan ve benzeri bir akıntı veya bulaşma varsa, bunları
yıkamadan önce Kur'an okumak mekruh olur. Bu durumda, Kur'an
okumanın haram olup olmadığı hususunda iki görüş vardır: Bu iki görüşten
sahîh olanı, haram olmayışıdır. Bu mesele kitabın başında geçmişti. Bu
bölümle ilgili bir takım meseleler daha varsa da, onlar kitabın baştarafındaki bölümlerde anlatılmışlardır

__________________
-Eğer duanız olmasa RABBİMİN katında ne ehemmiyetiniz var.
-Başınıza gelen her musibet kendi yapıp ettikleriniz yüzündendir;kaldı ki Allah birçoğunu da bağışlar.
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147