Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı
Meseleyi çok yanlış anlamışsın sevgili tarikat ehli..
Alemlere Nur olan Efendimiz (s.a.v.) ile ben bir tarikat şeyhini bir tutamam.. Zira efendimiz son peygamberdir.. Yani PEYGAMBERDİR.
Allah Zülcelal ile miraçta görüştü. Şeyhin de bunu yapabiliyor mu?
Yani bak.. Bu konuda o kadar çok şey söylenir ki..
Allah Azimüşşan'ın yoluna tevessülden bahsediyoruz... Haliyle ben bir tarikat şeyhi ile Efendimizin bir tutumlahacağı noktasında o kadar eminim ki ne söylesem zaman kaybı olur diye düşünüyorum.
Çünkü bu konu "la ilahe illallah" "Amentü billâhi" gibi sabit bir meseledir.
Bunu tartışmakta şirktir! Ağır bir itham mi?
Ağır yok Şeriat var.. Üzgünüm..
Yani o kadar mantıksız bir konuyu bana izah ediyorsun ki şuan aklım almıyor.. Yukarıda "la ilahe illallah" örneğini verdim mesela.
Nedir kelimei tevhid? "la ilahe illallah Muhammedun Resûlullah".. Bakayım senin şeyhin yazmıyor.. Evet e
Efendimizin mübarek ismi yazıyor..
Bir süre meşgul olsan iyi edersin...
Bir de ne dedik? Amentü billâhi dedik..
Bir de ona bakalım...
"Amentü billahi ve melâiketihi,
ve kütübihî ve rusülihî ve'l yevmi'l-âhıri
ve bi'l-kaderi, hayrihî ve şerrihi mina'llâhi teâlâ
ve'l-ba'sü ba'de'l mevt. Hakkun, Eşhedü en lâ ilâhe illallâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühû ve rasûlühü."
Evet görüyoruz ki orada da Efendimizin Allah Azimüşşan'ın elçisi olduğu yazıyor..
Müşade ettiğim kadarıyla yine senin şeyh yazmıyor... Bir süre Amentüyü de talim etmende fayda görüyorum...
İman için tek tevessül efendimiz dir.. Evet Allah dostları vardır. Evliyalar ve dahi şeyhler de vardır.. Ama bunlar cahiliyenin putları değildir. Gönül bağı da vardır.
Fakat bu o değil. Bu taassubdur..
Taif dediğimde" orada ne oldu ki"diyen Alemlerin nuru olanın ne çileler çektiğinden bihaber olan mürid eğer ki şeyhi ölüm döşeğindeyken kendini parça parça ediyorsa bu adam hem şirktedir hemde riyakardır hemde 5 kuruş etmez, haddi aşanlardandır..
Allah şahit (bak dikkat et şeyh demedim -))) yazdıklarının çoğunu okumuyorum sevgili tarikat ehli. Çünkü kendi fikirlerin olmadığı çok belli ve meseleyi çarpıtma çabasındasın. Çünkü itiraz ettiğimiz nokta şu; "Çeşitli ünvanlar verdiğiniz tarikat şeyhinizin altın yaldızlı harflerle heryere nakşeyleyip Efendimizi bir kenara atıyor olmanız" rabıta nın başka izahı var mı?
Ayrıca bana sözlerden şuradan burdan copy past bilgiler(bilgi bile değil süslü cümleler) ile gelme. Kendi fikrin, kendi aklınla gel ki konuşabilelim..
Not: Yazıp çizenler olacaktır. Yazılanlara cevaben hiç bir şey yazmayacağım. Ben bu sohbetleri keseli çok oldu çünkü..
Takdir umumundur.
|
Öncelikle ben ne şeyhimi efendimizden sav üstün tuttum. Ne de şurdan burdan copy past bilgiler aldım. Bu iki hususta eğer senin dedigin gibi ise Allah benim belamı versin. Eğer dediklerinde sen yanlış isen, yalnızca zan da bulunuyor isen Allah senin belanı versin. Amin.
Şimdi gelelim bizim mevzumuza. Senin iddia etmekte oldugun konu şurası; Allah tan başka kimseye teveccüh edilmez.(yönelilmez.) Lâkin sen hâla efendimiz sav ile tarikat şeyhini bir tutmaktan ve sair bahsediyorsun. Efendimiz sav Allah tan başkası degil mi? Burada bu soruları benim sana sormam gerekiyor. Çünkü benim itikadıma ve kelâmıma nazar edersen müşahade edeceksin ki; Peygamberlerden de, (aleyhümesselam) velilerden de(rahmetullahi aleyhim ecmaîn) yardım istenir.
Sana gore ise Allah tan başkasına teveccüh söz konusu olduğu cihetle, bir insandan istimdat edilmez. Şimdi konuyu başka yerlere çekmeden cevap verebilirsin inşaallah. Şirk kavramını kullanmanin sebebi Allah tan başkası,, olmasi hususu ise efendimiz sav de insan degil mi? Eğer senin itikadında efendimizde haşa bir uluhiyet sıfâtı yüklü ise hiç konuşmayalım.
Ayrıca tevessül konusunu da bilmedigini düşünüyorum.
Her türlü yardımın kaynağı ve başvurulacak mercii Allah Teâlâ'dır. Allah Teâlâ'dan başkasından yardım dilemek söz konusu olamaz. Tasavvufta Hz. Peygamber (asm), şeyh veya benzeri maneviyat büyüklerinden istimdad, doğrudan onların şahıslarından bir talab demek değildir. Eğer sen doğrudan şahıstan istiyor isen, efendimiz den istesen bile şirk içindesin haberin ola !
Velilerden yardım istemeye ancak ahmaklar şirk der.
"İşlerinizde şaşkınlığa düştüğünüz zaman kabir ehlinden yardım isteyiniz." (Kesfu’l Hafa; 1/85