Alıntı:
Erzurum Nickli Üyeden Alıntı
"O da hakikat noktasinda bir "şahıs" değil mi?"
Sevgili dostum.. Hakkını helal et ama bu cümleden sonrasını okumadım.. Şu cümlenin bile üstüne sayfalarca yazı yazabilirim esasen fakat mesele de benm açımdan konuşmaya değecek bir durumdan çıktı...
|
İtiraz etmekte oldugun ve dahi şirk ile itham etmekte oldugun mevzu bahis "Allah tan başkasına teveccüh" den iktibas olduğu cihetle bende bu hakikat-i hâl den örnek vererek anlatmaya çalıştım inşaallah. Hâsıl-ı kelâm bu âlem-i acib'de eşya(varlık) cihetiyle iki nokta vardır. Bu zorunlu (vâcib) ve zorunsuz (mümkin) varlık olarak ikiye ayrılır. İki varlıktan başkasi yoktur. Zorunlu (vâcib) varliktan murad Allahu teâla'nın zât, sıfât ve şunâtı'dır. Meselâ Allahu teâla'dan söz edilirken "vâcib'ül-vücud" tabiri de kullanılır. İslamî eserlerde müşahade edebilirsin. Vâcib den başka hayâl, vehim, âlem, kâinat, melekler vs hepsi mümkin varlık kategorisine girer. Velhâsıl.. Allahu teâla'dan başka ne var ise mümkin varlık ise? Ve vâcib'ül vücud'dan başka hiç bir varlık ta ulûhiyet sıfatı yok ise..? O'ndan (cc) başka teveccüh olunan cümle eşya(varlık), (gerek zîhayat, gerekse zişuûr) O'nun (cc) zât'ından başkası olmuyor mu? Ve bütün zişuûrlar hakikat nokta-i nazarinda birer şahıs olmuyorlar mı? Buda şirk olmuyor mu? Senin mantığından(!) iktibasla? "Şahsa" teveccüh konumuz ise peygamber aleyhissalatü vesselâm da bir şahıs değil midir? Hakikatta peygamber de insan, alim de insan, evliya da insan... senin şirk ile itham ettigin nokta şahsa teveccüh, Allah'tan başkasına teveccüh etmek degil miydi? El-cevap: evet. Bu hakikate binaen peygambere salat-ü selam getirmek de şirk(!) Hastaneye gidip doktor dan yardim isteyip doktora müteveccih olmak da şirk(!) 155 i arayip polise müteveccih olarak polisten yardim istemek de şirk(!) Ez cümle: bunlar sadece senin dimağından sudûr eden hayalî ve bâtıl vehimlerdir. Vehmî ve hayalî taaavvuratları bir kenara birakip ilmî cihetle konuşalım inşaallah.