kısaca tekrar cevap vereyim. cevşen, celcelütiye, esmayi idrisiye nin peygamber s.a.v. efendimize ulaşan hiç bir sahih senedi bu güne kadar sabit olmamıştır. yapılan çalışmalar rivayetlerin her üç rivayetinde mevzuattan olduğunun sübut bulmuş olmasıdır. işte bu sebeple hz. peygamber s.a.v. efendimize hadis kategorisinde isnad edilemezler.bu hz peygamber s.a.v. efendimize yalan isnadı olur.
eğer içeriğinde islama uygun olmayan bir şey yoksa hadis i şeriftir demeden sadece bir dua metni olması itibariyle okunması sakıncalı olmayabilir.
bir çok kişide fevkalede sonuçlar verdi denilmesini ise samimi bulmuyorum.
ed iyye ve ezkar dan hz. peygamber s.a.v. efendimize aidiyeti sabit olan onlarca rivayet varken uydurma rivayetlerle meşgul olmak ümmete maneviyatında kaybettirir.gerçeğe ulaşmanıza engel olur.
kim tarafından yazıldığı hangi amaçla kaleme alındığı faydaları vb gibi belli evradı fethiye, evradı kutsiye,virdi settar, şazeli evradları vb vird edinmek daha tutarlı bir davranıştır.
|