Alıntı:
Dire Vengeful Nickli Üyeden Alıntı
ebu ubeyde bin cerrah
Celcelutiye konusunda hem fikiriz , gerçek Celcelutiye olmadı belli. şahmeran duası gibi içinde eksiklikler var geçen ahmet mahmut ünlüde açıkladı (cübbeli hoca) o duada eksik var diye şimdi sahih konusuna gelirsek anlattıklarınız bir fikir çıkarmak istemedim sebep? çünki tam manasını ve araştırma yapmadan somut bir sonuca ulaşmadan sizin konularınızı eleştiremem ,şansla iş yapmam çünki , sadece sizin netice almamanız kaynağın kusurlu veya eksik oldugunu göstermez dedim. Evet havas kitaplarının çoğu eksik ve .çoğu şeyde sahih değil, ama ben kendi tecrübe ettiğim şeyi size aktariyim bir kitapda bir dua yazıyosa önce onu araştırırım şer ve şirk uygulaması varmı diye eğerki yoksa onunla zikir ederim belli bir vade veririm sonucu olumlu olursa ne ala ben faydasını gördüğüm bir şeyi dua olur esma olur benimserim eğerki şer ve şirk uygulaması yoksa tabiki !
mahmut sami hazretlerinin zikretti duayı araştıracağım Hayhay...
cin mektubuna gelirsek ben kaynak belirtmek isterim ama önce bir araştırma yapmam lazım tirmizi , imam buharı ,müslim hadislerini baya göz yorarak okumam lazım ,bize öğretilen şu oldu :Peygamberimiz Hz Muhammed S.a.v cinlerden şikayeti olan birisine bu duayı yazmıştır. duayı alan kişi yastığının alt kısmına koyarak geceleyin bir cin ''lat ve uzzaya yemin ederimki sen bizi yaktın eğer onu kaldırmazsan helak oluruz senin mekanına artık gelmeyeceğiz'' diyerekten sabah olunca peygamberimize danışır ve peygamberimiz s.a.v 'de O duayı kaldırmasını istemiştir. Bize öğretilen cin mektubu rivayeti budur. Sahihmidir Araştırmam lazım bu konuda fikrinizi alırım
|
Siz tecrube edeedniz diye yanli eksik demeniz dogrumu sizde snuc vermemis olamaz mo niye heves kiriyosnuz vesvese sokuyosnuz @ebu ubeyde bin cerrah
---------- Post added 21.05.20 at 02:23 ----------
Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı
esmayi idrisiye rivayet ilmi açısından hadis uleması indinde sahih bir rivayet değildir. birincisi bu. manasının doğru olması ise ayrı bir konudur.amel hususunda gencineyi esrar veya benzer kitaplar delil olma özelliğine sahip değillerdir.
tahassun duasına gelince en muteber olanını ramazanoğlu mahmut sami hazretleri ediyye ve ezkarında zikretmiştir. ordan okumanızı tavsiye ederim.
bir rivatetle amel edilebilmesi için o metnin eğer hadis denilecekse aidiyetinin sabit olması gerekir. oysa esmayi idrisiye nin sahih bir rivayeti yoktur. bu arada denedim ve netice aldım meselesine gelince buda o metnin sahihliğini gerekli kılmaz. peygamber s.a.v. efendimize isnat etmeden hadistir demeden sadece manasına bakarak amel edilecekse keyfiyetinde şeriata muhalif bir durum yoksa bu şartla amel edilebilir. bir misal vermek gerekirse esmayi idrisiye ile aynı konumda olan cin mektubuda geçersiz uydurma bir rivayettir.peygamber isnad edilemez. sahih değidlir.hadis ilmi açısından. manasına bakıldığında ise eleştirilebilecek ifadeler içerisinde vardır denilebilir.metnin geri kalan kısmı ise ben şahsen aykırı bir durum tespit etmiş değilim.bunun gibi. cin mektubuda mücerrebtir. denenmiş ve netice alınmıştır. ancak peygamber s.a.v. efendimize isnad etmeden isterseniz okuyun.
nasıl denedim ve netice alamadım meselesine gelince tariflere uygun zikrettikten sonra mana aleminde yada temsil aleminde işaretler alırsınız.sonra o işaretleri yaptığınız uygulama ile tabir etmeye çalışırsınız. eğer gördüğünüz şeylerde şeriatin zahirine uymayan bir durum yoksa birinci kısım hallolmuş dmektir. işte benim denedim lakin sonuş alamadım dememim sebebi budur.
celcelütiyenin bu güne kadar ispatlanabilmiş hiç bir sahih rivayet zinciri yoktur. tamamen uydurma bir metindir. uydurma olduğuda kesindir.gelelim celcelütiyenin manasına mana olarak tamamen doğrudur denilebilmesi için mütehassıs kimselerin bilim adamlarının bunu incelemesi gerekir.rivayetin aslı yoktur lakin mana olarak doğrumudur değilmidir bunun incelenmesi gerekir. celecelütiye okumalarımda hiç bir manavi işaret almadığım gibi dinleme saaatlerce evde çalma sonuçlarıda iddia edildiği gibi iyi bir netice vermemiştir.
bediüzzman hz ve gümüşhanevi hz dışında kitabına alanıda görmedim rastlamadım.ben üstat bediüzzman hz celcelütiye meselesinde yanıldığını düşünüyorum.gümüşhanevi hz ise rivayet açısından bir değerlendirme yapmamıştır.muhtemelen hazret o güne kadar bilinen ve meşhur olan duaları sahih olup olmadığına bakmaksızın mecmuatül ahzabına almıştır. tamamen samimi düşüncelerle alınmış olması kuvvetli muhtemeldir.
bunca sahih rivayet varken neden rivayeti sübut bulmamış metinlerle amel edilsin.peygamber s.a.v. efendimize hadis diye isnat edilmesi ise ağır bir mesuliyeti gerektirir.
dervişlik olsa idi takke ile sarıktan
bizde alırdık 35 ile kırktan
bal demekle ağız tatlansa
arı uçmuş diye kaçmış diye hiç çekme tasa
|
Siz tecrube edemedjiz diye neden eksik idda edilen gibi diyorsnuz abi vevesvese oluyo boyle insana soru isareti geliuor sizde sonuc vermemistir bu kadar insanda sonuc veren sey boyle hukum yaomaniz dogrumi ?