Bir kimsenin belâda ve gusül ettiği yerde, Kur ân oku mas zikretmesi ve dua etmesi mekruhtur.
Hamamda, açıktan Kur'ân-j Kerim okumak zikir ve teş*bihte bulunmak mekruhtur. Muhtar olan, içinden okumakta be*is olmadığıdır.
Avret mahalli açık olduğu zaman Kur'ân okumak mek*ruhtur. İmâm Muhammet! göre, hamamda Kur'ân oku-mak mekruh değildir. Çünkü, Ona göre mâ-i müsta'mel temizdir.
Hulâsa'da şöyle zikr olunmuş tur : Helada ve gusledilen yerde Kür'âh okunmaz. Ancak: Kur'ân harfleri teker teker okunabilir.
Hamamda gusül eden bir kadın veya avret mahal açık bir kimse bulunursa, yine orada Kur'ân okunmaz.
Fetâvâyi Kâdihân'da şöyle zikredilmiştir Eğer hamamda av*ret mahalli açık kimse bulunmaz ve hamam temiz olursa, orada yüksek sesle Kur'ân okumakta beis yoktur. Eğer hamam zikredildiği gibi olmazsa, bu durumda eğer içinden okunup, ses yükseltil mezse, bunda da beis yoktur.
Hamamda yüksek sesle teşbih ve tehlîl edilmesinde' de beis yoktur
Halebi Sağır
|