23.11.19, 20:43
|
Gayretli üye
|
|
Üyelik tarihi: 18.07.18
Bulunduğu yer: Türkiye
Mesajlar: 988
Etiketlendiği Mesaj: 121 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
|
|
Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı
mesele şöyle izah ediliyor.
islam fıkhı na göre
B- İçerisine temiz bir şeyin karışması ile vasfı değişerek isimlenen sular: Gül suyu, za'feran suyu, sabunlu su, sirkeli su, kireçli su, kaya tuzunun eridiği tuzlu su gibi. (2) (Suyun kendi tuzu olursa zarar vermez) Böyle sular da temizdir, temizleyici değildir, yalnız abdest ve gusülde kullanılmazlar.
Fakat vasıflarını ya'ni renk, koku ve tadını değiştirmiyen temiz bir şey, suyun içine karışırsa, onunla temizlik yapılıp abdest ve gusül edilebilir.
TENBİH: Eğer müteneccis olan (velevki necâseti galîza ile) az bir su, temiz su ile, Kulleteyn mikdârına bâliğ oluncaya kadar çoğaltıldığı zaman, renginde, kokusunda, tadında necâsetin hiç bir eseri kalmazsa o su temizdir. Keza çok ve müteneccis olan bir suyun, vasıflarındaki bozukluk kendi kendine gider veya üzerine su katmak suretiyle zâil olursa o su dahi temiz olur. Fakat misk veya sirke gibi şeylerle, suyun rengini veya kokusunu veya tadını gidermeye çalışmakla o su tâhir olmaz.
Kaynaklar:
(1) Eb-u-Dâvud ve Tirmizi ve diğerleri rivayet ettiler.
(2) Muğni-l-Muhtac (Şerh-ü-Minhâc) cild: 1 sa: 19
(3) El-envar ve fi El-Tuhfe,
(4) El-Envar,
(5) Muğni-l-Muhtac cild 1 sa: 21
|
Anladim cerrah abi tesekkur ederim
|