Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Vücuttaki Letaiflerin yerleri (Görsel)
Tekil Mesaj gösterimi
  #13  
Alt 18.11.19, 17:00
Jared615 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
Jared615 Jared615 isimli Üye şimdilik offline konumundadır
 
Üyelik tarihi: 04.05.19
Bulunduğu yer: Turkiye
Mesajlar: 269
Etiketlendiği Mesaj: 16 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Alıntı:
Fakir111 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Değerli kardeşim
tasavvuf: takva hayatıdır. Gönül alemimizi Rasulullah efendimizin gönül alemine yakinlastirabilmektir.

Şimdi neden gerekli misallerle gidelim.

Mesela bir insan tıbbı bitirmeden , tib kitablarinii okuyarak ameliyat yapabilir mi? Yapamaz.
Liyakatli bir doktor olabilmek için nasil iyi bir tıbbi eğitim şartsa makbul bir kulluk için de manen tezkiye(arinma) ve tasfiye zaruridir.

Nasil her dersin bir hocasi varsa bu yolun hocalari da mürşidi kamiller de nefsin temizlenmesi kalbin tasfiyesi hususunda bir hoca mesabesindedir.

Bir denizde yüzerek ilerlemek var bir de ehil bir kaptanin gemisinde, rahatça o deniz üzerinde seyretmek var.

YANİ ÖYLE BIR SEY KI bir su birikintisinde boğulmamak lazım. Kalb okyanuslara açılmasi lazim.

Yani bir benlik gelmiyecek. Benlik bertaraf edilecek. Hiclik idrak edilecek. Ahlaki vasiflar zirveleşecek. Rasulullah efendimizin ahlakina benzeyecek.

Bir hasta ne yapar? Bir doktara gider. Bir hasta bir ilaci hangi dozda ne araliklarla kullanacagini bilmez. Kendi kendine ilac kullanmaya kalkarsa zarar olur.
Bir tarikata intisab edip oradan alinan evrad u ezkar da bir reçete gibidir. Mürşidi kamil doktot mesafesindedir.

Insanin hastaligina gore recete sunarlar.

Mesela namazlardan sonra tesbihat çekiyoruz. 33 er bir insan bunu ben daha fazla sevaba gireyim diye 40 çekse olur mu? Olmaz. Çunku bu bir reçetedir.

Evrad ezkar da bunun gibi hudutlarina dozajina dikkat edilmezse insani meczublaga goturebilir. Onun icin bu hususta ehil kimselerden istifade etmek zaruridir.


Kisacasi tasavvufun masadi ve gayesi , takva deriliği ile ihsan ufkunda şer i ölçüler dahilinde bir hayat yaşayabilmektir.

Tarikat ise bu tahsilin yapildiği medrese gibidir. Yani takva hayatini bu ihsan şuuruna ulaşmayi kolaylaştiran hakiki mektebdir.

Imam rabbani hazretleri de 3 şey lazim diyor. 1-Ilim 2- amel 3-ihlas

Ilim tahsil ettin amelde ediyorsun yeterli mi? Yok kafi degil. Ihlas elde etmen lazim. Gonlun nefsin arinmasi lazim. Guzel ahlakla suslenmesi lazim. Ihlas lazim. Bu da tarikatta kazaniliyor biiznillah. Tabi bir yola girince verilen vazifeyi yaparsa guzelce biiznillah Cenab ı HAKK lutfeder.

Mesela soyle dusunun. Namaz kiliyorsunuz . Peki soralim namaz da dünyevi dusunceler su bu geliyor mu?
Iste bu dusuncelerin bertaraf olmaz icab ediyor. Ve namazdayken namaz disinda her an Rabbimiz ile beraber olma şuuruna ermek gerekiyor. Bu da hak bi yola intisab orada manevi terakki ettikçe insan bu hasletleri kazaniyor biiznillah.

Bunun için insan kendi basina 3 zikir cekse tabi faydasi olur. Cenab ı HAKK cok zikretmemizi istiyor. Ama bir de bir mürşide intisab ettikten sonra 3 bin zikir cekse arada dağlar kadar cok fark olur. Neden biri 3 bin zikir cekiyordur. Ama kalb nerede? Digeri kalbi Allah ile beraber olarak cekiyordur. Birde Cenab ı HAKK veli kullarina tasatruf yetkisi veriyor. Manen tasarruflari altinda oluyorsun biiznillah.

Biraz uzun oldu hakkinizi helal ediniz.
uzun olması benim için çok daha güzel oldu hocam, uzunca anlattığınız için ben teşekkür ederim,zahmet verdim,Anladım hocam evet haklısınız gercekten namaz kılarken aklıma ara sıra geliyor dünyevi düşünceler bertaraf etmeye çalışıyorum ama tabi edebildiğim kadar,aynı şekilde ahlakımı imanımı güzel tutmaya gayret ediyorum,araştıracağım konuyu daha detaylı inşallah,teşekkür ederim

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147