Alıntı:
ebu ubeyde bin cerrah Nickli Üyeden Alıntı
manevi alemini içeriğini bilmekle mükellef değiliz.ondan mes ul de değiliz. mümine farz kılanan vacip sünnet müstehap ve mendup olanlarla haram batıl müfsid gibi elf ali mükellefini bilmekle yaşamakla memuruz. mümine emredilen yapması yada yapmaması istenilen ef ali mükellefin dir. fıkhi manada bundan itikadi bakımdanda bilenen 6 esas temel
olarak kur anı kerimide bu manada bütün olarak iman etmekle ve yaşamakla mükellefiz.
keşif ,keramet,ilham vb temelli bilgi kaynakları kelam alimlerince delil kabul edilmemiştir.evliyayı kiramda keşfine veya ilhamına göre değil zahiri sünnet ve kur anın açık hükümlerine göre hareket etmişlerdir.
bundan fazlalasını ypabilirim diyende tasavvuf ilminde istidadı varsa şansını dener. baki selam.
|
Kuran muhkemmve mutesabihtir ilmin zahiri olduğu gibi batınida vardir o zaman havas muhabbetlerine burada zahir ilim okuyanlar fetva vermesin bilmedikleri konularda konusmasinlar bir evliyada 33 esma cem etmese o kişi mürşid olamaz kehf suresindeki hizir as ile musa as min kissasini iyi anla bu soz baz geylani hzlerine aittir ..
Tasavvuf ilmine asina olmayam lugat parcalamasin
Batini olmayan bir mursid gosterin bana susayim ..
Imami safi rha mezhep imami olduğu halde bisri hafi hz lerinin onunde saygi ile dururdu..
Batin sizi baglamiyiorsa bilmiyorsaniz kardesim o zaman havas forumunda olmaniz abestir.. sizi baglamayan inanmadiginiz ilmi anlatan bir ortamda nedwn varsiniz ..
Kelam alimleri kelam ile istigal etsin..
Butun alimlerin ittifakiyla batin ilminin sultani evliyalarin piri gavsul azamdir ..
Kendisi 26 sene halvet yapti..
Ve kendisinden en cok keramet sadir olan evliyadir
Imami rabbani hz leri gibi bir muceddid onun makanini mektubatta anlatiyor okuyun anlayin insallah ..
Kuranda belirtildigi gibi ilimde paye sahibi olanlar sirlari anlar ..
Bu arada kelam alimleri kesfi kerameti inkar etmez edemez ..
Kesif haktir keramet haktir..
Zahiri ilim isteyen onda ilerler
Zahiri bilene alim
Batini bilene arif derler ..
Tasavvuf islamin ozudur zuhd takva ve verasidir
Ilmi ledun ayetle sabittir oda kehf suresinde hizir as dan bahsedilmesidir .. bu son sozlerim bu arada istimdadimiz baz geylani yedir . Onun evladiyiz suphesi olanin uzerine oku saplanir o zaman batinmi zahir mi gorunur selametle kalin.