Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Güvenliğe Saplanmak
Tekil Mesaj gösterimi
  #3  
Alt 19.09.19, 10:21
☆Tuana Tuana isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Güvenilir
 
Üyelik tarihi: 07.01.15
Bulunduğu yer: Adana
Mesajlar: 4,689
Etiketlendiği Mesaj: 131 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

AnıDaim.
Zaman zihindir.geleceğin hayal ve tasavvuru,geçmişin keşkeleri, özlemleri arasında gidiş gelişler zaman kavramını oluşturur. Kah çocukluğumuza gider, kah üç yıl sonrasına gider ,hayal içinde, hayaller oluştururuz.

Zihin bir düşünceden diğerine nehir gibi akıp durduğunda,dünya zamanıyla geçmiş ve geleceğin baskısıyla ebedi cehennemini yaşar. Araf'ta kalır İns(AN).

Zihin yaşanan bir olay esnasında,geçmiş'ten en uygun deneyimi alır,(artık ne deneyim yaşadıysa, yırtık pırtık bir elbisede olabilir) şimdiye getirerek,yaşanan olayın üzerine giydirir, onu yaşatır, kısır döngü içinde aynı şeyleri yaparak farklı neticeler almaya çabalar.Bu çaba beyhudedir.

Bu noktada bilinç bu cehennemi yatay döngüyü kırmak adına şimdiye gelmeli, az ilerideki asansöre binerek üst katlara (üst bilinç,ilahi referans) çıkarak dikey bir yükseliş içinde olmalıdır.Üst katlarda bolluk ve bereketin olduğu esenlik ve huzurun temin edildiği çok özel bir bölüm vardır. Sonsuz bitip tükenmeyen İlahi kaynak..(Esmaül Hüsna anlam katmanları)

Dikey yükseliş tam farkındalık halidir. Cenneti'de aşmaktır.İman ilahi kaynakla buluşmaktır.Bu durumu Yunusun dizelerinde görebiliriz.

Cennet Cennet dedikleri birkaç köşkle birkaç huri,
İsteyene ver sen anı , bana seni gerek seni
Yunus'dürür benim adım, gün geçtikçe artar odum
İki cihanda maksudum, bana seni gerek seni
Dikey yükseliş zaman ve mekanı aşmaktır.Anı daim sürekli mutluluk ve sevinç içerir.
Zihin esfeli safilin boyutunda yatay bir döngüyle, sınırla varlığını sürdürür. Bu eşik değerde az ötedeki kalbi boyuta geçemeyen ahmaklaşır. Maddenin ağır ve hantal bakış açısı altında ezilir. Modern zaman insanının mental yorgunluk adını verdiği kronik hastalık bu olsa gerek.
Çoğumuz bu noktadan bir çıkış arar, zincirleme reaksiyonu kırmayı yeğleriz .Bilinç dışında (iç'erde) isyan bayrağını çekmiş bir parçamızın çığlık çığlığa atılan imdat sesleri ,farkındalık (kalbi bakış) alanımıza ara,ara düşse'de, zihnimiz bu durumu saçma ve olanaksız görür.Adeta zihnimiz bizi vehim sanrılarıyla oyalar durur.

Zihin sadece yatay düzlemi çözümleyebilecek bir tecrübeye sahiptir. Zihni bir nebze devreden çıkartabilirsek, kalbi bakışta (üst bilinç dışı) ne demek istediğim daha iyi anlaşılacaktır.Zihin hapishanesinde acı çeken ,müebbet yemiş gibi yaşayan bir çok benlik vardır.'

Bir ben var, benden İç'eru' Yunus..
Mûsâ!' diye nida edildi. 'Haberin olsun: Senin Rabbin Benim!' denildi. 'Çıkar pabuçlarını hemen! Çünkü kutsal vâdidesin (yaniTûvâ’dasın (Taha.)

H.z Musa (a.s) Pabuçları zihindir. Zihinsiz'lik dünyasına davet var. Newton mantığıyla yaklaşıp, İnsan yatay düzlemde , duygu üstü duyguların cevabını bulamaz,Kişi kalp bakışıyla bakmadığı,şehveti,şefkate, dönüşmediği,ruh bedene taşmadığı müddetçe zihin dünyasındadır. Etki ve tepki mekanizması içinde ,neden sonuç ilişkisini sığ bir bakışla (ahmakça) irdeler durur konuları,düz mantık ya inkara götürecek,yada bu tarz konuşmalara sapık,sıyırık diyerek zihin alanını konfora dönüştürüp,ötekini kötü,kendisini irfanlı zannedecek.

Vereceğim çalışma ile sığ zihnin ötesinde,kalbin engin ve sınırsız alanına bir nebze olsun geçiş yapabileceğiz inşaAllah.

Çalışmanın yanında başka bir esma disiplinine girmenizi tavsiye etmiyorum.
YA SEMİ-U YA BASİR 2100 adet (21 gün) şimdide kalmak isteyenlerin zikri olmalıdı,Farkındalık bu çalışmada şifrelidir.

Zam(anı) tüketmeyiniz.


Yüce Allah'dan Başarı ve zafer diliyorum.

.
Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147