Başlangıçta Kabala tam da bu sebepten dolayı gizlenmişti. Dolayısıyla, gerçek
Kabalistler öğrencilerini çok zorlu testlere maruz bırakmayı üstlendiler. Bu, yukarıda listelenen yasaklara dâhil olan ve neden her nesilden Kabala çalışmasına izin verilen
çok az sayıda kişinin en ufak bir detayı bile ifşa etmemeleri için yemin ettiklerini
açıklıyor.
Bununla beraber, bu üç yasağın Kabala’yı üçe böldüğünü düşünmemeliyiz. Tam tersine,
Kabala’da her bölüm, kelime, kavram ve tanım bu bölünme ile gerçek anlamın üç tür
gizliliğine dâhil olur ve bu ilimde sürekli etkindir.
Şöyle bir soru ortaya çıkar: Eğer bu gizli ilim baştan sona bu kadar gizlendiyse, bütün
bu Kabalistik yazılar nasıl ortaya çıktı? Cevap şudur: İlk iki yasak üçüncüden farklıdır
çünkü üçüncü yasak en katı olanıdır. İlk iki kısım kalıcı olarak geçerli değildir, çünkü dış
toplumsal sebeplere bağlı olarak, ifşa etme gerekliliği yoktur şartı, bazen ifşa
etme ihtiyacı vardır talimatına dönüşebilir. İnsanlığın gelişimi ile, ya da alınmış olan
izne göre (Ari, Raşbi ve daha az bir boyutta diğer Kabalistlerin durumunda olduğu gibi)
Kabala hakkında gerçek kitaplar ortaya çıkmaya başladı.
|