Havas Okulu - Tekil Mesaj gösterimi - Zohar'a Girişten
Tekil Mesaj gösterimi
  #7  
Alt 13.06.19, 11:25
Naim Naim isimli Üye şimdilik offline konumundadır
Daimi Üye
 
Üyelik tarihi: 29.04.18
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 901
Etiketlendiği Mesaj: 10 Mesaj
Etiketlendiği Konu: 0 Konu
Standart

Assiya dünyasının Nefeş Işığı’ndan, “Assiya dünyasının cansız seviyesinin Işığı” olarak
bahsedilir çünkü bu ışık bedenin ıslah edilmiş cansız bölümüne tekabül eder. Böyle bir
kişinin manevi dünyadaki eylemleri, fiziksel dünyadaki cansız doğanın eylemlerine benzer. Her iki durumda da, ferdi hareket yoktur ve kişi sadece tüm cansız nesne ve
arzuların ortak kütlesini içeren genel harekete dâhildir.
613 manevi yasaya uygun olarak, Assiya dünyasının Nefeş’i denilen nesne insan
bedeninin 613 organına benzeyen ayrı ayrı elementler içerir. Her biri, Yaratan’ın Işığını
kendine özgü algılar (haz). Ancak, parçalar arasındaki farklar göze çarpmayacak
şekildedir ve Kabalist sadece Işığın tüm parçalara eşit dağılan genel etkisini algılar. En
yüksekten (AK’ın Keter’i) en alçağa kadar (Assiya’nın Malkut’u) Sefirot’lar arasında
fark olmamasına rağmen, Işığı alan kişiye göre böyle bir fark mevcuttur.
Sefirot’lar kaplara bölünmüştür ve Işık onları doldurur. Işık, Yaratan’ın Kendisi’nden
yayılır. Kaplara aynı zamanda Sefirot Keter, Hohma, Bina, Tiferet ve Malkut da denilir.
Son üç dünya olan Beria, Yetzira ve Assiya’da, bu kaplar, alıcıya giden Işığın tam
miktarını ölçen ve engelleyen filtrelerden oluşur.
Bu yolla, herkes ruhunun manevi gelişim seviyesine tamı tamına tekabül eden miktarı
alır. İçlerindeki Işığın homojen olmasına rağmen, alıcı açısından baktığımızda,
Işıklardan NRNHY olarak bahsederiz, çünkü Işık filtrelerin (kapların) özelliklerine göre
bölünmüştür.
Malkut en yoğun filtredir. Ondan alınan Işık küçüktür ve bedenin sadece Cansız kısmını
düzeltir, dolayısıyla, ona “Nefeş Işığı” denir.
Tiferet, Malkut’tan daha saydam bir filtredir; dolayısıyla, Yaratan’dan bize geçirdiği Işık
miktarı bedenin Bitkisel kısmını arındırmayı hedefler. Nefeş Işığı’ndan daha yoğundur
ve Ruah olarak adlandırılır.
Bina, Tiferet’ten daha saydamdır. Yaratan’ın Işığı’nı bedenin Canlı kısmını ıslah etmek
için geçirir ve Neşama olarak adlandırılır.
Hohma en saydam filtredir. Işığı, İnsan seviyesindeki arzuları yükseltmek için geçirir.
“Hayâ Işığı” olarak adlandırılır ve gücü sınırsızdır.
Daha önce belirtildiği gibi, (Kabala’nın yardımıyla) hali hazırda Nefeş seviyesini
edindiysek, bir sonraki seviye olan Ruah’ın noktası zaten içimizde mevcuttur. Manevi
yasaları gerçekleştirmek için Kabala yöntemini uygulamaya devam edersek, haz alma
arzusunun Bitkisel seviyesini ediniriz ki, bu da yükselir ve Assiya’nın Sefira Tiferet’ini
giydirir. Bu, bedenin Bitkisel seviyesine tekabül eden, daha güçlü bir Işık sağlar –
Ruah.
Tıpkı cansızlara kıyasla dünyamızdaki bitkilerin kendilerine mahsus hareket yetenekleri
olduğu gibi, manevi gelişimin başında olan bir kişi de manevi hareketlerin ve güçlerin
uyanışını deneyimler. Aynı zamanda, kişi Ruah seviyesini tamamıyla edinirken, bir
sonraki seviye olan Neşama’nın noktası o kişinin içinde zaten mevcut olur.
Kabala’nın gizemlerini çalışırken, kişi arzusundaki canlı seviyeyi arındırır. Tüm kabı inşa
ederken, kişi yükselir ve Assiya’nın Sefira Bina’sını giydirir ve ondan Neşama Işığı alır.
Bu durumda, bedenin arınmış canlı kısmından dolayı, kişiye “saf hayvan” (arınmış
hayvan) denilir.
Tıpkı bir hayvan gibi, böyle bir kişi 613 arzunun her biri için ayrı ayrı his edinir, çünkü
tıpkı dünyamızdaki bir hayvan gibi, o kişi her hareketi kişisel olarak yapar. Böyle bir
kişinin aldığı Işık, dünyamızdaki hayvanların bitkilerden farkı kadar, farklı olur.
613 arzunun (kabın parçaları) tamamen üstesinden gelerek ve 613 parçanın her biri
için özel bir haz Işığı alarak, kişi kendi üzerinde çalışmaya devam eder. Aynı Işık,
Neşama kabı tamamen inşa edildikten sonra ortaya çıkan noktadan doğan arzunun
insan kısmını arındırmak için de kullanılır.
Bir kez, insan seviyesine tekabül eden arzunun yaratılışı tamamlandı mı, başka
insanların duygularını hissetme ve düşüncelerini bilme yeteneğini edinebiliriz. Alınan
Işık (haz), bir önceki seviyeninkinden farklıdır, tıpkı dünyamızda bir insanın bir
hayvandan farklı olduğu gibi.
Ancak, bu beş seviye sadece Assiya dünyasının NRNHY’nin hazlarıdır, yani Nefeş.
Bunun içinde Ruah bile yoktur, çünkü Ruah, Yetzira dünyasındaki Işık’tır, Neşama-
Beria dünyasında, Hayâ-Atzilut dünyasında ve Yehida-Adam Kadmon dünyasındadır.

Alıntı ile Cevapla
 

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147