bir arkadas söyle demis
kahhar ismi tam dipteki derindeki bir isimdir .
ALLAHın isimleri böyle v yada u harfi gibi yukarıdan aşagı iner .
aşağıdan da yukarı cıkar . bu bir yolculuktur .
ALLAHın kahhar isminin tecellisi ise tam en asagıda o V harfinin dibinde derinindedir . bu nedenle tecelli ettigi kisiyi yerin dibine gecirerek en aşağı indirir , indirdikce indirir .
ALLAHın kahhar isminin tecellisi tam sarhosluk yeridir . kendini kaybetme yeridir ASLINDA kendini bulma yeridir .
bütün isimlerden tecelli eden aşkın rengi biraz daha farklıdır . acıktır ama kahhar ismine gelince bu renk siyaha yakın bir sekilde koyulasır . bu renk siyaha yakındır . bununla beraber orası aynı zamanda tevhid makamıdır .
ALLAH orada vahid ve kahhar olarak tecelli eder . sarhos olmayan ordan gecemez . hatta o ismin sınırına bile yaklasamaz . dervis gönül itibariyle onun dehsetini görür bilir ve sürekli yalvarıp . ya rabbi beni buradan uzak tut der . cünkü ALLAH orda nefsi kahreder .
kul farkında olmadan sürekli mülk benimdir der . ALLAH ise vahid ve kahhar olarak tecelli edince nefsin sahip cıktıgı bütün isimleri ondan alır . kul kahhar isminin tecellisiyle karsı karsıya kaldıgında o anda kıyameti kıyamet yasar .
ALLAH ayeti kerimede " o gün her ümmeti diz üstü cökmüs görürsün buyurur . ALLAH onlara Li menil mulkul yevm " bugun mülk kimindir diye sorar ve kimse buna cevap verme gücünü kendinde bulamaz . ALLAH cevap verir .
Lillahil vahidil kahhar " bugun mülk vahid ve hahhar olan ALLAHındır .
vuslat yolcusu bu ayet tecelli eder ve ALLAH onu yere cöktürür . bugun mülk kimindir diye ona sordugunda o , cevap verebilcek durumda deildir . ALLAH ona cevap verir . bugun mülk senin icin vahid ve kahhar olan ALLAHın der .
vuslat yolcusu o anda kıyameti yasar hemde burada kıyameti yasar .
kıyameti yasamadan kıyameti gecmeden cennet yoktur . cünkü hesabın görülmesi gerekir . o anda hesap görülür . ALLAH vuslat yolcusuna vahid benim sende hic birsey yok sendeki bütün isimler bütün güzellikler sende her ne varsa hepsi benimdir . eger sende bu bana aittir gibi bir fikir bir düsünce varsa simdi seni kahrederim onu senden alırım . der . kul o anda hayır diyebilir mi diyemez . vuslat yolcusu buna karsılık evet ya rabbi ben de ne varsa hepsi senindir bütün isimler sana aittir .der . kelimesi kelimesine böyle deil ama o anlam cıkıyor .
Allah Böyle birini nasıl kahreder . onu yerde yere vurur . malının mülkünün evladının eşinin sevgisini onun gönlünden cıkarır . vuslat yolcusu bunları gönlünden cıkartmazsa ALLAH bunları ondan direk alır . ALLAH öyle bir muamelede bulunur ki gönlündeki herkesi her seyi cıkartır .bu yüzden kul bunların hepsini ALLAHa teslim etmek zorundadır . mülk onundur . ona ait olmayan hicbirsey yoktur kula da ait hicbirsey yoktur .kul oradan gecmek icin bütün bunları ya kendi iradesiyle ALLAH teslim ederek evet ya rabbi hersey sana aittir ben seninim hersey senindir der . yada ALLAH onları ondan alır
böyle demis bi arkadas .
benim düsüncem ise
hersey ALLAHındır . isyanımız kime ? zaten mülk onun deil mi . biz niye hak etmedigimiz seyleri istedigimizde kendimizin olarak görüyoruz . niye ve nicin . biz onu nasıl sorgularız ne hakla ? ilah demek seven sevilmeye layık olan demektir . onu sevmemiz gerekmez mi .
o sadece yakar yıkar mı . soruyorum yakar yıkar mı . ALLAHın 99 isminin sadece 2 tanesi yakar yıkar . digerleri rahmanidir . cebbar ve kahhar . bazen bu isimler rahmanidir ama biz bilmeyiz . bela sanırız. aslında rahmettir . eskiden insanlar üzerlerine bela gelmeyince acaba bir kusur mu isledim diye kendilerine sorarlarmıs . cünkü dünyada bela gelmesi güzel birseydir
bazende kötü biseydir . hayır bildigimiz ser ser bildigimiz hayır olabilir .
firavunun bası 400 sene hic ağrımamıs . cezasını ALLAH ahirete saklamıs .
yani kahhar ve cebbar isimleri rahmani isimlerdir . hemde cezalandırıcı isimlerdir . peki bizler cezadan korktugumuz icin mi sadece ibadet etmeliyiz .
verdiklerine tesekkür etmemiz gerekmez mi . biri sizden yardım ettiginde tesekkür etmez misiniz ? peki rabbimize niye tesekkür etmiyoruz .
ALLAH bir kulu cok severse . cevresini tutkuyla sevmesini istemez . sadece kendini sevmesini ister . gerekirse sevdigi her seyi elinden alır herseyi . bu yıkıcı bir sıfattır aynı zamanda yapıcı bir sıfatıttır