her kes kendi fikrini beyan etmesi hasebiyle bende bir kaç kelam etmeyi uygun gördüm.konuda verilen vird ve okuma usulü kanaatimce kendi içinde çelişkiler barındırmaktadır.
1- gusül boy abdesti barındırması islam fıkhında guslü gerekli kılan haller bellidir. bu haller dıiında gusül abdesti vacip sünnet müstehap hükümlerine tabidir. burada belitilen durumda guslün duanın kabulünde hızlandırıcı görülmesi kanaatimcee isabetli olmamıştır. mendup hükmünde olan bir amel olduğu bununda bağlayıcı özelliği bulunmadığı böyle bir uygulamayı yapacak kşinin zaten önceden alınmış bir gusül abdestinin olduğu aşikardır.
hacet namazı sünnetle sabit olan bir uygulamadır.bu dahi mendup hükmündedir.
sayılar belirtilirrken hasseten rakamlar üzerinde hassasiyet gösterilmesi tutarlı değildir.
mutlak sonuç vaad edilmesi ise bir başka çıkmaz yoldur.
umarım herkes anlayacağını anlamıştır. yapacak olan niçin yapacağını yapmayacak olan ise neden terk edeceğini bilmek hakkına sahiptir.
gözden kaçan diğer bitr durum ise bu tür uygulamalarda terkiplerde sünnetteki uygulamaları ve sahabeyi atlamaktır.diyelimki bu yazdıklarınızın hepsi doğru olsun böyle bir garanti olması durumunda sahabenin böyle bir şeyi atlaması görmemesi mümkün değildir.konu açarken onun dini boyutuna getireceğiniz açıkalmaalar olduğunu asla unutmayın.
|