kendi lisanımla yazdıklarımda diğerleride kaynaklıdır. hiç birisi aklen verilmiş hükümler değildir.vefkin ne olduğu ve ne olması gerektiği noktasında müdelleldir. havas kitaplarında yazan her şeyi delil kabul etmekle onları ulemaya götürmek oradan çıkan sonucada razı olmak zorundayız.fıhki kaynaklarımız havas kitaplarında yazan pek çok şeyin dine uygun olmadığını gösteriyor. vefler belirli kurallar çerçefesinde rakam ve harfleri belirli bir metod la yazılmasıyla oluşturulur ve onun bir tılsım oluşturduğuna inanılır işte sakatlıkta burada başlar. en tesirli yöntem Allah kelamıyla rasülünün sünnetiyle yaradana yapılan ilticadır. geri kalanı folklördür.
hastaya nasıl muammele edileceği kendisine büyü ve sihir yapılmış insana muamele peygamberi tavır içerisinde olmak zorundadır.
vefler tılsımlar eski kültürlerden islam dünyasına aktarılmış şeylerdir.
Alıntı:
El Kindi Nickli Üyeden Alıntı
Örnek Er Rezzak Vefki.yukarıda yazdıklarınla sınıflandırılamaz bile. @ [Üye Olmadan Linkleri Göremezsiniz. Üye Olmak için TIKLAYIN...] Kardeşlik ne yaptın sen yahu harflerin kıymetini birkaç sayı,tılsım,hadimi cin yaptın çıktın.Bilmediğimiz yerlerde yorum yapmamalı,araştırmalıyız.Bende senin gibi düşünürdüm eskiden araştırıp okumak lazım,İbni Arabinin Saatlerin hazinesi,Fütuhatil Mekkiye kitaplarını incele istersen.Birşeyi görmememiz onun olmadığı anlamına gelmez
|
yapılan eleştirilere cevap vereceğim. sırasıyla inşaallah.
Muskalara yalnızca sure, ayet, hadis veya bir dua yazıldığı gibi, Allah'ın, meleklerin, efsanevi kişilerin adları, anlaşılmaz tılsımlı sözler, simgeler, yıldız işaretleri, rakamlar, rumuz ve işaretler, insan ve hayvan resimleri ile garip harf şekilleri de yazılıp çizilmiştir. Sure, ayet, hadis ve duanın yazıldığı muskalar İslam dönemine; diğerleri ise, İslam'dan önceki batıl inançlara veya sonradan ihdas edilmiş hurafelere aittir. İslami olanlarla olmayanları tefrik etmek, karıştırmamak gerekir.
bu konuda teferruatlı malumat almak isteyenler
Kokulu Bitki Yakmak
âlimler, kokulu şey yakmaya fetva vermişlerdir. Aslında bu cahil halkın işidir. Siraciyye'de de böyledir
Okunmakla tedavi mevhumdur
Mevhum olan tedavide, tevekkülü Allah Resulü (S.A.V.) ve O'nun şerefli sahabileri tavsiye eylemişler ve böyle yapana mütevekkilim demişlerdir.
«Kadının kocasının sevgisini celbetmek için okutması mahzurludur, ilh...»
El-Hâniye dedi ki: «Bir kadın vardır. Kocası kendisinden buğzettikten sonra kendisini sevsin diye
istiâze âyetleri yapıyor. El-Camiussağîr'de zikredildiği gibi; Böyle yapması helâl değil, haramdır.»
İbn Vehbân Tevcîh'inde zikretti ki: «Kadının böyle yapması bir çeşit sihirbazlıktır. Sihir ise
haramdır.» T.
Bunun muktezası, onun yapmış olduğu muska sadece âyetlerin yazıl-masından ibaret değil de;
âyetlerden başka bir şeyler de orada yazılır veya okunursa, sihir hükmünde olur.
Zeylaî dedi ki: «İbn Mesuttan (R.A.) rivayet ediliyor ki; Allah'ın Resû-lü'nden şöyle dediğini işitti:
Şüphesiz ki rukye (yani efsun) temaim (yani nazar boncuklan), tivele (yani üzerine sihir veya efsun
okunan ip veya kâğıt) şirktir.» Hadisi Ebû Dâvûd ve İbni Mace rivayet etmişlerdir.
Hadisin metninde geçmekte olan TİVELE-sihrin bir cinsidir. El-Esmaî dedi ki: «O karıyı kocasına
şirin göstermektir.»
Urve bin Mâlik'ten rivayet ediliyor. Buyurdular:
«Biz cahiliye döneminde efsun yaptırıyorduk. Dedik ki:
- Ey Allahın Resulü, bizim şu yaptığımız efsunu nasıl görüyorsun? Buyurdular:
- Onu, yani efsunlarınızı bana getirip gösteriniz. Efsunda şirk olma-dıkça hiç bir beis yoktur.»
Hadisi Müslim ve Ebû Dâvûd rivayet etti.»
reddül muhtar ibni abidin mekruhlar bahsi