Havas ilminde Temizlik
Havas İlminde Temizlik
Havas ilmiyle ile uğraşan kardeşlerimiz bilirlerki temizlikte çok önemlidir peki bu temizlik nasıl olmalı nelere dikkat edilmeli
Tehareti kamile halinde olmak
Tehareti kamile halinde olmak ilk bakışta temizlik gibi anlaşılır fakat
aslında bundan çok daha ileri bir durumdur. Tehareti kamile hali bedende,kıyafette ve mekanda olmak üzere üçe ayrılır.
a)Bedende Teharet: Bedensel teharet abdest almak amacıyla yıkanmanın ötesinde tam bir temizlik için yıkanmak,vücudun zor ulaşılan bölgelerini iyice temizlemek ve yıkanmadan sonrada temizliği korumaktır.Temizliğin
korunması veya korunamaması çok ufak şeylere bağlıdır.Mesela banyodan çıkınca genellikle insanlar idrar boşaltma ihtiyacı duyabilirler.Bu
bedenin ıslanmasından,ısı değişikliğinden kaynaklanan bir durumdur. İdrar yapılırken farkında olmadan ayağa veya bedenin herhangi bir yerine
sıçrayabilecek olan bir damla idrar tehareti bozar. Günümüz apartman dairelerinde klozet ve banyo genellikle yanyanadır.Banyodan çıkınca farkında olmadan,çıplak ayakla,klozetin çevresine sıçmmış olabilecek idrar damlalarına basmak tehareti bozar.Bunlara ve benzeri şeylere dikkat etmek gereklidir.Abdest almanın amacı nedir? Çoğunluğun zannının aksineabdest almak sadece fiziksel temizlik amaçlı bir şey değildir.
Tabiki, abdest alırken ele, kola, yüze yapışan pislikler temizlenir.El, yüz,boy abdestinde de beden yıkanır fakat abdestin amacı fiziksel temizlikten ziyade tuhsal arınmadır.Amaç toplum içinde iken oluşan Aura kirliliğinden zihinsel olarak arınmak, insanlarla temas halinde iken fiziksel olarak
bulaşan olumsuz enerjilerden temizlenmek,insanların bakışlarıyla farkında olmadan yükledikleri hased,nefret,kıskançlık gibi olumsuzluklardan temizlenmektir.Bu yüzden abdest fiziksel olarak yapılan mekanik
haraketler olmamalı.Zihinsel olarak da yapılmalıdır.Bu anlatılanların en büyük ispatı da Teyennüm'dür.Bilindiği gibi,suyun olmadığı yerlerde kum veya toprakla da abdest alınır. Basit bir şekilde eller toprağa vurulup, kollar sıvazlanır. İşte bu da zihinsel olarak yapıla bir ruhsal arınmadır.Abdestin amacı yerine gelmiştir. Abdest almanın zihinsel ve ruhsa bir durum olmasına karşılık Havâss'ın gerektirdiği bedensel taharet tam ve gerçek bir temizlik durumudur.
b) Kıyafette teharet:Kıyafet temizliği Havâss için şarttır.Aynen bedensel temizlik gibi kıyafet temizliğinde de çamaşıra damlayabilecek olan idrar ve sair pisliklere dikkat emek şarttır. Kıyafet her zaman için tertemiz ve mümkünse ütülü olmalıdır.
c)Mekanda teharet:Çalışmanın yapılacağı oda yukarda anlatıldığı gibi hazırlanmalı fakat bunlardan başka ayrıca çalışma öncesi yada belli zaman aralıklarıyla süpürülmesi, toz, böcek benzeri şeylerden mümkün mertebe arındırılmış olması gerekir.Çalışma mekanına hayvan girmemeli.Hayvanlar esasen kirlilik kaynağı değildirler fakat kendi tuvalet ihtiyaçlarını giderme tarzlarından dolayı ayaklarına veya tüylerine farkedilmeyen pislikler bulaşmış olabilir. Şayet özel bir çalışma odası varsa
oraya ev içinde giyilen günlük terliklerle girilmemeli.Özet olarak çalışma mekanı mümkün olduğu derece temiz tutulmalı ve yine mümkünse çalışma mekanına başka kimse sokulmamalı.
selametle vesselam..
__________________
Hâşâ zulm etmez hiç, kullarına Hüdâsı. Herkesin çektiği, kendi işinin cezâsı.!
|